Warszawa
1 dzień
10 miejsc

870 PLN

+ VAT 23%

Coaching management: narzędzia coachingowe w pracy menedżera

Warszawa
1 dzień
10 miejsc

870 PLN

+ VAT 23%

Opis szkolenia

Opis

Podstawowym celem każdego szefa jest dążenie do realizacji celów. Im bardziej udaje się menadżerowi zaangażować zespół oraz utrzymać to zaangażowanie, tym jest większa szansa na osiągnięcie tych celów. Zaangażowany zespół to taki, w którym ludzie utożsamiają się z postawionym celem, czują wewnętrzną motywację do jego realizacji, chcą angażować swoją kreatywność i twórczość we wspólną pracę. Wszystkie te zachowania mają swój początek w wewnętrznym świecie pracowników, do którego dostęp może mieć menadżer dzięki wykorzystaniu umiejętności coachingowych w swoim stylu zarządzania. Umiejętności coachingowe ułatwiają menadżerom budowanie takiego kontaktu z pracownikiem, dzięki któremu ten czuje wsparcie, pogłębia świadomość swoich umiejętności, potencjału, ale też deficytów oraz ma jednocześnie motywację, by nad nimi pracować.

Cel

Celem tego szkolenia jest pogłębienie świadomości menadżerów w zakresie rozumienia czym jest coaching, jak i po co wdrażać narzędzia coachingowe do pracy menadżera oraz rozwój umiejętności związanych z reagowaniem na trudności w zespole, z postawą coachingową, nastawioną na wyzwanie a nie na problem.

Korzyści z uczestnictwa w warsztacie, to przede wszystkim:

  • Poznanie pojęcia i podstawowych zasad coachingu (jako metody rozwoju i zarządzania zespołem),
  • Praktyczne wykorzystanie coachingowego stylu zarządzania,
  • Wzrost umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych w oparciu o elementarne modele.
  • Poznanie wybranych narzędzi do komunikacji coachingowej z zespołem,
  • Wzrost efektywności w zakresie umiejętności menadżerskich,
  • Rozwój umiejętności elastycznego dostosowania stylu zarządzania do etapu rozwoju zawodowego pracownika,
  • Wzrost pewności siebie w zakresie umiejętności rozmów z pracownikiem.
  • Pogłębianie proaktywnej postawy menadżera i jego rozwój osobisty.

Metodologia i program

Program szkolenia opiera się na pracy warsztatowej. Dzięki temu uczestnicy biorą aktywny udział w dyskusjach, dzielą się swoim doświadczeniem, biorą czynny udział w ćwiczeniach. Dodatkowym atutem formy warsztatowej jest informacja zwrotna oraz rekomendacja ścieżki dalszego rozwoju jaką uczestnicy otrzymują od trenera i pozostałych członków grupy.

Metodologia:

  • ćwiczenia indywidualne oraz grupowe,
  • case study,
  • film szkoleniowy,
  • prezentacja multimedialna,
  • dyskusja moderowana,
  • gry energetyzujące/relaksujące,
  • mini wykłady trenera,
  • praca z kartami coachingowymi.

Program szkolenia

09:00

Wstęp i runda zapoznawcza

  • sprawy organizacyjne
  • poznanie się grupy i zbudowanie atmosfery komfortu pracy
  • kontrakt

09:45

Wprowadzenie do coachingu

  • historia coachingu - skąd się wziął coaching
  • czym jest profesjonalny coaching i jak wygląda ścieżka rozwoju coachingowego
  • czym coaching różni się od innych form wsparcia rozwojowego proponowanego przez menadżera

10:30

Postawa coachingowa

  • czym charakteryzuje się coachingowa postawa wobec pracownika
  • prowadzenie i odpowiedzialność w coachingu
  • przestrzeń na emocje w pracy coacha menadżera
  • bycie coachem a wykorzystywanie umiejętności coachingowych

11:00

Przerwa

11:15

Menadżer jako instruktor, konsultant, mentor a coach

  • etapy rozwoju pracownika wg. modelu K. Blancharda
  • style przywództwa a etapy rozwoju pracownika
  • korzyści i zagrożenia stosowania podejścia coachingowego na poszczególnych etapach rozwoju pracownika

11:45

Cel a droga do celu w coachingu

  • znaczenie zdefiniowania celu dla jego realizacji przez pracownika
  • model SMART - efektywny model definiowania celu

12:30

Obiad

13:30

Podstawowe umiejętności coachingowe menadżera

  • pętla umiejętności coachingowych: pytania, aktywne słuchanie, odzwierciedlanie
  • coachingowa informacja zwrotna - model GOLD

14:30

Pytania w rozmowie coachingowej

  • znaczenie różnych rodzajów pytań w pracy nad celem
  • czy "dlaczego" jest dobrym pytaniem?

15:00

Przerwa

15:15

Podstawowy model rozmowy coachingowej

  • model GROW i jego zastosowanie w rozmowie z pracownikiem

15:40

Przekonania wspierające i ograniczające

  • czym są przekonania i jaki mają wpływ na efektywność pracownika
  • model 5 ZASAD ZDROWEGO MYŚLENIA w pracy z ograniczającymi przekonaniami

16:10

Podsumowanie szkolenia

  • indywidualny plan rozwojowy
  • podsumowanie najważniejszych treści szkolenia
  • ewaluacja szkolenia

17:00

Zakończenie

Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie?

Doświadczeni menedżerzy

Dla doświadczonych menadżerów zarządzających grupami, którzy chcą poszerzyć swoje zasoby o umiejętności coachingowe. Dla koordynatorów dużych i małych zespołów

Działy HR, osoby pracujące z ludźmi

Dla specjalistów działów HR, którzy chcą promować coachingową kulturę organizacyjną. Dla specjalistów, którzy pracują z zespołach projektowych i pełnią w nich funkcję osób koordynujących

Początkujący menadżerzy i osóby myślących o zmianie kariery

Dla początkujących menadżerów, którzy chcą od początku kariery budować dobre praktyki zarządzania zespołami oraz dla osób rozważających zmianę ścieżki kariery, które chcą wyposażyć się w dodatkowe umiejętności.

Alogic – dlaczego warto szkolić się razem z nami?

Analizujemy potrzeby

Badamy bieżące potrzeby firmy i pracowników. Pomagamy wybrać temat szkolenia, aby podnieść efektywność pojedynczego osób lub całego zespołu. Modyfikujemy przebieg i zakres szkolenia w oparciu o konkretną branżę i zakres kompetencji potrzebny na danym stanowisku pracy.

Korzystamy z nowoczesnych metod nauczania

W swojej pracy stosujemy wyłącznie metody sprzyjające uczeniu się, które angażują pracowników do aktywnego udziału w prowadzonym szkoleniu. Atrakcyjna forma zajęć oparta na zadaniach praktycznych i przykładach ułatwia przyswojenie informacji oraz zwiększa poziom satysfakcji uczestników szkolenia.

Stawiamy na komunikację

Nasz zespół tworzy wykwalifikowane grono ekspertów, którzy poza specjalistyczną wiedzą posiadają bogato rozwinięte kompetencje trenerskie. Zaangażowanie, entuzjazm i komunikacja oparta na współpracy to gwarancja, że szkolenie przyniesie korzyść zarówno pracownikowi, jak i pracodawcy.

Zapewniamy komfort

Otwarte szkolenia dla biznesu realizujemy zarówno w siedzibie firmy, jak również w salach konferencyjnych i szkoleniowych. W trosce o komfort naszych Klientów jesteśmy elastyczni. Wskaż czas i miejsce, w którym moglibyśmy doskonalić kompetencje pracowników w najbardziej dogodnych dla Ciebie warunkach, a zrobimy wszystko, by sprostać tym oczekiwaniom.

Proponujemy właściwe rozwiązania

Nie przekazujemy tylko wiedzy, ale uczymy praktycznego wykorzystania zdobytych informacji w codziennych sytuacjach biznesowych. Podczas szkolenia pracownicy zostają wyposażeni w gotowe rozwiązania, dzięki którym mogą jeszcze sprawniej wykonywać swoje umiejętności i jeszcze lepiej radzą sobie w sytuacjach problemowych.

Zapraszamy do rozwoju

Rozwój to wartość zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika. Dostęp do atrakcyjnych szkoleń i możliwość ciągłego doskonalenia swoich umiejętności pomaga pozyskać wartościowych pracowników i zapobiega ich utracie. Wyposażamy pracownika w kompetencje adekwatne do oczekiwań i rozwijamy je w sposób, który zwiększy efektywność funkcjonowania Twojej firmy.

Jak się z nami współpracuje?!

Przekonaj szefa, że warto inwestować, w wybrane przez Ciebie szkolenie

Zastanawiasz się jak to zrobić żeby zgodził się na szkolenie dla Ciebie, Twoich pracowników, Twojego zespołu? Nic dziwnego, dobre szkolenia dla biznesu to inwestycja, która powinna przynieść firmie konkretne korzyści. Pobierz plik PDF i przekonaj go, że Alogic to najlepszy partner w drodze do rozwoju.

Pobierz materiały [PDF]

Pakiety szkoleń

Pakiet Praktyk

870 PLN

Najczęściej zadawane pytania?

Czy to szkolenie jest dla mnie?

To jest bardzo ważne pytanie, jeśli nie jesteś pewna/pewien, przeczytaj dokładnie opis szkolenia. Jeśli nadal nie masz pewności – zadzwoń lub napisz do nas. Zależy nam, aby oferowane usługi odpowiadały naszym Klientom, unikamy rozczarowań i lubimy zadowolonych Klientów.

Gdzie odbywają się szkolenia?

Nasze szkolenia prowadzimy w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu oraz w Trójmieście. Lokalizacja jest wskazana na stronie ze szczegółowym opisem szkolenia. Jeżeli jednak potrzebujesz szkolenia np. w Rzeszowie lub w innym mieście to prosimy o kontakt. W miarę możliwości spełnimy Twoją prośbę.

Ile maksymalnie osób może brać udział w szkoleniu dedykowanym?

Bywa różnie – to wszystko zależy od celów i potrzeb grupy, a także formy szkolenia. Duże grupy dzielimy na mniejsze jeśli zachodzi taka potrzeba.

Jak dojechać do sali szkoleniowej?

Do każdej z naszych sal szkoleniowych przygotowaliśmy wskazówki dotyczące dojazdu. Jak dojechać komunikacją miejską, gdzie jest najbliższy parking, czy płatny czy nie, ile powinna kosztować taxi, itp. Otrzymasz wskazówki w emailu z potwierdzeniem udziału w szkoleniu.

Podobne szkolenia

Warszawa
2 dni
12 miejsc

1490 PLN

+ VAT 23%
Warszawa
1 dzień
8 miejsc

690 PLN

+ VAT 23%

Coaching management: narzędzia coachingowe w pracy menedżera

870 PLN

Cena netto + VAT 23%

Coaching management: narzędzia coachingowe w pracy menedżera

Czego jeszcze możemy Cię nauczyć