ONLINE
2 dni
12 miejsc

690 PLN

+ VAT 23%

Empatyczny lider. Empatyczny zespół.

ONLINE
2 dni
12 miejsc

690 PLN

+ VAT 23%

Opis szkolenia

Opis szkolenia

Jeśli jesteś liderem i stoisz przed wieloma oczekiwaniami, jeśli nie zawsze wiesz, o co chodzi drugiej osobie, dlaczego zachowuje się w pewien sposób, nie wyraża jasno, o co jej/jemu chodzi, jeśli zdarza się, że Twoje prośby nie zostają spełnione lub są wykonane inaczej niż byś chciał, to na warsztacie poznasz praktycznie Model 4 Kroków komunikacji empatycznej opartej o fakty i potrzeby.

Uważna komunikacja – słuchanie i mówienie – mogą być kluczem do zrozumienia słów i zachowań ludzi oraz sprawić, że i Tobie, liderowi, będzie łatwiej.

Dobra komunikacja jest podstawą efektywnej współpracy – zaczynając od faktów a kończąc na prośbach, które działają i uwzględniają obie strony rozmowy. Wysłuchany człowiek daje od siebie więcej. Brak oceny i osądu sprawia, że jest gotowy do rozmowy, nie obrony czy ataku. Tak ujęta komunikacja w zespole pozwala na szybsze reagowanie na konflikty i ogranicza czas spędzany na ich rozwiązywanie i wyjaśnianie stanowisk.

Cel szkolenia

  • Zwiększenie umiejętności liderów i członków zespołu komunikacji opartej o fakty i potrzeby
  • Przygotowanie do prowadzenia rozmów w oparciu o Model 4 Kroków
  • Zwiększenie efektywności rozmów w codziennej współpracy
  • Wypracowanie strategii reagowania na trudne sytuacje

 

Korzyści dla firmy

Komunikacja jest umiejętnością społeczną, którą można ćwiczyć. Zwiększając kompetencję liderów, kierowników a także ludzi co do reagowania na komunikaty członków zespołu i współpracowników, zwiększamy szansę na szybkie rozwiązania nieporozumień i konfliktów.

Skutkiem komunikacji opartej o empatię i fakty jest wzrost zaangażowania ludzi w ich pracę, gdy ich potrzeby zostaną usłyszane i uwzględnione przez lidera i firmę.

Według badań KMPG AG w 2009 roku na przedsiębiorstwach przemysłowych Niemiec i Szwajcarii współpraca zespołu i konflikty między jego członkami zabierają kierownikom od 30-50% tygodniowego czasu pracy. To czas, który można przeznaczyć na szukanie rozwiązań lub innowacje.

Wprowadzenie do zespołu kultury dialogu, która pozwoli na wczesne rozładowywanie konfliktów, otwarte mówienie, na czym komu zależy i szukaniu rozwiązań zamiast winnych, przyczynia się do redukcji kosztów.

Korzyści dla uczestnika

Na szkoleniu poznasz model komunikacji, który opiera się o to, co się wydarzyło, jak to wpłynęło na Twojego rozmówcę i o jakiej jego/jej potrzebie to mówi.
Ten model będziesz mógł/mogła zastosować także na sobie, co pozwoli Tobie przygotować się do rozmów ze współpracownikami.

Znając Model 4 kroków zdobędziesz umiejętność dostrzegania, jak uważna komunikacja wpływa na rozmowę i potencjalne nieporozumienia. Model pozwoli Tobie i Twojemu rozmówcy odkryć czy stworzyć rozwiązania, których być może wcześniej nie dostrzegaliście.

Szkolenie odbędzie się w formie warsztatowej, w małych i dużych grupach będziesz miał/miała okazję przećwiczyć język faktów, potrzeb i skutecznych próśb.

Program szkolenia

10:00

Rozpoczęcie warsztatu

  • Wartości w środowisku pracy
  • Trudności w komunikacji
  • Komunikacja o faktach i potrzebach

12:00

Model 4 Kroków komunikacji

  • Fakty a osądy
  • Uczucia a myśli
  • Potrzeby a strategie
  • Prośby a żądania

14:00

Zakończenie pierwszego dnia szkolenia

10:00

Empatia w biznesie

  • Empatyczny kontakt z własnymi potrzebami
  • Przegląd potrzeb w Twojej pracy
  • Perspektywa drugiej strony

12:00

Trudne rozmowy

  • Reakcje na trudny komunikat
  • Informacja zwrotna
  • Naturalizacja języka – ułatwianie zrozumienia

14:00

Zakończenie szkolenia

Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie?

Menedżerów i liderów zespołów,

którzy na co dzień pracują z ludźmi i chcą efektywniej rozmawiać ze swoimi współpracownikami, nauczyć się reagować na komunikaty współpracowników i szukać rozwiązań w oparciu o szacunek i zaufanie.

Pracowników działów HR,

którzy chcą wspierać swoich liderów, aktualnych i przyszłych, w praktykowaniu komunikacji i efektywnej współpracy z pracownikami.

Członków zespołów,

którzy chcą zwiększyć jakość komunikacji w zespole, ulepszyć współprace poprzez otwartą komunikację lub chcą rozwijać się w kierunku stanowisk liderskich.

Alogic – dlaczego warto szkolić się razem z nami?

Analizujemy potrzeby

Badamy bieżące potrzeby firmy i pracowników. Pomagamy wybrać temat szkolenia, aby podnieść efektywność pojedynczego osób lub całego zespołu. Modyfikujemy przebieg i zakres szkolenia w oparciu o konkretną branżę i zakres kompetencji potrzebny na danym stanowisku pracy.

Korzystamy z nowoczesnych metod nauczania

W swojej pracy stosujemy wyłącznie metody sprzyjające uczeniu się, które angażują pracowników do aktywnego udziału w prowadzonym szkoleniu. Atrakcyjna forma zajęć oparta na zadaniach praktycznych i przykładach ułatwia przyswojenie informacji oraz zwiększa poziom satysfakcji uczestników szkolenia biznesowego dla firm.

Stawiamy na komunikację

Nasz zespół tworzy wykwalifikowane grono ekspertów, którzy poza specjalistyczną wiedzą posiadają bogato rozwinięte kompetencje trenerskie. Zaangażowanie, entuzjazm i komunikacja oparta na współpracy to gwarancja, że szkolenie przyniesie korzyść zarówno pracownikowi, jak i pracodawcy.

Zapewniamy komfort

Otwarte szkolenia dla biznesu realizujemy zarówno w siedzibie firmy, jak również w salach konferencyjnych i szkoleniowych. W trosce o komfort naszych Klientów jesteśmy elastyczni. Wskaż czas i miejsce, w którym moglibyśmy doskonalić kompetencje pracowników w najbardziej dogodnych dla Ciebie warunkach, a zrobimy wszystko, by sprostać tym oczekiwaniom.

Proponujemy właściwe rozwiązania

Nie przekazujemy tylko wiedzy, ale uczymy praktycznego wykorzystania zdobytych informacji w codziennych sytuacjach biznesowych. Podczas biznesowego szkolenia otwartego pracownicy zostają wyposażeni w gotowe rozwiązania, dzięki którym mogą jeszcze sprawniej wykonywać swoje umiejętności i jeszcze lepiej radzą sobie w sytuacjach problemowych.

Zapraszamy do rozwoju

Rozwój to wartość zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika. Dostęp do atrakcyjnych szkoleń i możliwość ciągłego doskonalenia swoich umiejętności pomaga pozyskać wartościowych pracowników i zapobiega ich utracie. Wyposażamy pracownika w kompetencje adekwatne do oczekiwań i rozwijamy je w sposób, który zwiększy efektywność funkcjonowania Twojej firmy.

Jak się z nami współpracuje?!

  • Maciej Kłodaś

    Maciej Kłodaś

    Project Manager, VIMANA

    W kilku słowach uważam, że szkolenie było znakomite, a trenerka Małgosia to wyśmienity praktyk z bardzo fajnym podejściem do grupy. Bywałem już na szkoleniach z komunikacji, ale to (połączenie wiedzy, praktyki oraz osoby prowadzącego) było zdecydowanie najlepsze. Bez zbędnego wodolejstwa – samo mięso i to najlepszej jakości – bardzo mocno skorzystałem i uważam, że każdy powinien znać kilka prostych zasad, które w połączeniu z obserwacją rozmówcy (ale i siebie przede wszystkim) pozwolą podnieść jakość komunikacji, a tym samym jakości świadczonych usług i komfortu pracy.

  • Joanna Góral

    Joanna Góral

    IT Supervisor, Quality Assurance, HAVI Logistics

    Szkolenie spełniło moje wysokie oczekiwania: profesjonalizm, dopasowanie szkolenia do potrzeb klienta, świetna organizacja i super atmosfera. Wspaniale jest być szkolonym przez trenera, który jest pasjonatem i od którego bije dziecięca radość z wykonywania swojej pracy. Po prostu rewelacja!

  • Przemysław Szymański

    Przemysław Szymański

    Młodszy Specjalista ds. kadr i plac, Keller

    Szkolenie było dla mnie dużym zaskoczeniem. Duże zróżnicowane ćwiczeń, przyjacielska atmosfera oraz dogodna lokalizacja sprawiły, że kończąc warsztaty czułem ogromną satysfakcję. Współpraca z tak profesjonalnym trenerem to czysta przyjemność. Gorąco polecam.

  • Monika Sawicka

    Finance Director, Exon Computer System

    Przede wszystkim chciałabym podziękować za możliwość uczestnictwa w szkoleniu. Warsztaty były prowadzone w sposób interaktywny, z ciągłym zaangażowaniem grupy. Bardzo mi się podobało podejście prowadzącego, odkrywcze techniki, praktyczne scenki treningowe. Aż chce się spróbować kierować zespołem, pomimo braku przekonania co do własnych umiejętności!

  • Joanna Poprawska

    Joanna Poprawska

    Project Manager, VIMANA

    Niezbędna teoria na szkoleniu NIEDOSKONAŁOŚĆ. AKCJA-REAKCJA została przedstawiona w bardzo atrakcyjny sposób. Teoria nie przyćmiła jednak części praktycznej, która stanowiła właściwą, niezwykle ciekawą część warsztatów. Dzięki zastosowaniu, angażując wszystkich uczestników, przyswojoną teorię filarów typów komunikacji i typów person, można było sprawdzić w praktyce, szybko weryfikując ewentualne błędy, które towarzyszą komunikacji. Założone przed rozpoczęciem szkolenia cele zostały zrealizowane, a otrzymane skrypty – będące podsumowaniem najważniejszych problemów – do dziś są pomocą, która stanowi wsparcie podczas trudnych rozmów, zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.

Przekonaj szefa, że warto inwestować, w wybrane przez Ciebie szkolenie

Zastanawiasz się jak to zrobić żeby zgodził się na szkolenie dla Ciebie, Twoich pracowników, Twojego zespołu? Nic dziwnego, dobre otwarte szkolenia dla biznesu to inwestycja, która powinna przynieść firmie konkretne korzyści. Pobierz plik PDF i przekonaj go, że Alogic to najlepszy partner w drodze do rozwoju.

Pobierz materiały [PDF]

Pakiety szkoleń

Pakiet Praktyk

690 PLN

Najczęściej zadawane pytania?

Czy to szkolenie jest dla mnie?

To jest bardzo ważne pytanie, jeśli nie jesteś pewna/pewien, przeczytaj dokładnie opis szkolenia. Jeśli nadal nie masz pewności – zadzwoń lub napisz do nas. Zależy nam, aby oferowane usługi odpowiadały naszym Klientom, unikamy rozczarowań i lubimy zadowolonych Klientów.

Gdzie odbywają się szkolenia?

Nasze szkolenia prowadzimy w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu oraz w Trójmieście. Lokalizacja jest wskazana na stronie ze szczegółowym opisem szkolenia. Jeżeli jednak potrzebujesz szkolenia np. w Rzeszowie lub w innym mieście to prosimy o kontakt. W miarę możliwości spełnimy Twoją prośbę.

Ile maksymalnie osób może brać udział w szkoleniu dedykowanym?

Bywa różnie – to wszystko zależy od celów i potrzeb grupy, a także formy szkolenia. Duże grupy dzielimy na mniejsze jeśli zachodzi taka potrzeba.

Jak dojechać do sali szkoleniowej?

Do każdej z naszych sal szkoleniowych przygotowaliśmy wskazówki dotyczące dojazdu. Jak dojechać komunikacją miejską, gdzie jest najbliższy parking, czy płatny czy nie, ile powinna kosztować taxi, itp. Otrzymasz wskazówki w emailu z potwierdzeniem udziału w szkoleniu.

Empatyczny lider. Empatyczny zespół.

690 PLN

Cena netto + VAT 23%

Empatyczny lider. Empatyczny zespół.

Czego jeszcze możemy Cię nauczyć