Inteligencja Kulturowa. Wszystkiego czego potrzebujesz aby osiągnąć sukces w pracy zespołów międzykulturowych.

Dostępne miejsca na szkoleniu — 12

Opis szkolenia

CQ - Inteligencja kulturowa

CQ czyli inteligencja kulturowa coraz częściej wymieniana jest obok IQ i EQ jako ta, o której należy szczególnie myśleć, jeśli chce się być kompetentnym pracownikiem. CQ pomaga dostrzegać i rozumieć zachowania, normy, wartości w innych kulturach oraz świadomie zarządzać różnorodnością, a co za tym idzie podejmować odpowiedzialne decyzje.

Dzisiaj coraz częściej pracujemy w środowiskach międzykulturowych, jednak coraz rzadziej jesteśmy w stanie przewidzieć, jakiej narodowości będą nasi kolejni partnerzy biznesowi czy koledzy z zespołu. Trudno jest przygotować się na spotkanie z konkretną kulturą, bo zespoły i pomysły na biznes przeobrażają się w wielokulturowe w błyskawicznym tempie. Dlatego liczy się nastawienie na nieustanny rozwój inteligencji kulturowej, która pomaga funkcjonować z wieloma kulturami, nawet z tymi, z którymi wcześniej nie miało się styczności.

Szkolenie szczególnie przydatne liderom i pracownikom centrów usług wspólnych, start op'ów, softwarehouse'ów, firm zatrudniających i obsługujących obcokrajowców.

 

Cele szkolenia:

Szkolenie jest zaprojektowane, żeby pomóc rozwinąć wiedzę, umiejętności I postawy niezbędne do efektywnego i kompetentnego działania w międzykulturowym środowisku. Tłumaczy znaczenie inteligencji kulturowej i uczy jak ją rozwijać. Wspiera w tym, żeby rozpoznawać własne oraz innych uwarunkowania kulturowe i to, jaki wpływ mogą mieć na międzykulturowe interakcje.
Szkolenie pomaga zwiększyć poziom efektywności realizowania zadań w organizacji, lepiej zaspokajać potrzeby klientów i partnerów biznesowych, dzięki rozumieniu komunikacji w sposób spójny z kontekstem kulturowym, a także wpływać na lepsze relacje i większą synergię w zespołach.

 

Dzięki szkoleniu:

  • Poszerzysz świadomość, czym jest inteligencja kulturowa (CQ) i jak ją rozwijać w oparciu o cztery etapy : drive, knowledge, strategy, action
  • Doświadczysz tego, czym są różnice i podobieństwa międzykulturowe oraz uporządkujesz wiedzę w tym zakresie w oparciu o Model 6D Hofstede
  • Wykorzystasz i przećwiczysz dobieranie adekwatnej formy komunikacji w oparciu o Model Lewisa
  • Wzmocnisz kompetencje w zakresie identyfikowania swoich wartości, oczekiwań, uprzedzeń i stereotypów

W jaki sposób będziesz mógł wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności:

  • rozpoznawać różnice kulturowe w środowisku pracy oraz analizować wartości, normy i zachowania w kontakcie międzykulturowym
  • diagnozować symptomy szoku kulturowego, a także pomóc sobie i innym w radzeniu sobie z nimi
  • skutecznie rozwiązywać nieporozumienia na tle kulturowym
  • rozpoznawać zjawiska występujące na styku kultur i świadomie nimi zarządzać
  • diagnozować mechanizmy własnych uprzedzeń, przekonań i zasad
  • nawiązywać i budować pozytywne relacje międzykulturowe
  • stosować adekwatne formy komunikacji międzykulturowe

 

Program szkolenia

09:00

POZNAJMY SIĘ!

- Powitanie z uczestnikami
- Aktywności wprowadzające w temat międzykulturowości w oparciu o doświadczenia uczestników
- Wstępne zapoznanie z poziomem wiedzy i umiejętności uczestników

 

10:00

PLAN NA DZIEŃ 1-szy

- Weryfikacja potrzeb i oczekiwań uczestników wobec szkolenia
- Wspólne ustalenie zasad pracy na czas szkolenia z koncentracją na obszarach, które mogą być istotne w międzykulturowym zespole
- Przedstawienie celów i agendy szkolenia

10:30

Przerwa

10:45

DOŚWIADCZENIE RÓŻNIC MIĘDZYKULTUROWYCH

- Aktywne uczestnictwo w symulacji międzykulturowej
- Doświadczenie zjawiska szoku kulturowego
- Analiza przypadku zderzenia odmiennych kultur

12:45

Obiad

13:45

SZOK KULTUROWY A INTELIGENCJA KULTUROWA

- Szok kulturowy jako pięciostopniowy proces edukacyjno-rozwojowy wg Adlera
- Analiza doświadczeń uczestników w kontekście różnych etapów szoku kulturowego
- Wypracowanie sposobów na łagodzenie szoku kulturowego

14:45

Przerwa

15:00

ŚWIADOMOŚĆ WŁASNYCH UWARUNKOWAŃ KULTUROWYCH JAKO PODSTAWA INTELIGENCJI KULTUROWEJ

- Wprowadzenie wymiarów kultur narodowych na podstawie Modelu 6D Hofstede
- Nasze uwarunkowania kulturowe – analiza i diagnoza w oparciu o Model 6D
- Podobieństwa i różnice międzykulturowe w porównaniu z wybranymi krajami w oparciu o Model 6D
- Wspólne wyciągnięcie wniosków na temat postrzegania naszej własnej kultury

16:15

PODSUMOWANIE I WNIOSKI PO PIERWSZYM DNIU

09:00

WPROWADZENIE I NAWIĄZANIE DO POPRZEZDNIEGO DNIA

- Krótka międzykulturowa symulacja
- Analiza poczucia własnej tożsamości w oparciu o Koło Różnorodności
- Przedstawienie planu dnia

09:45

ROLA MEDIÓW W BUDOWANIU WIELOKULTUROWEGO ŚWIATA JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY O POTRZEBACH W RÓŻNYCH KULTURACH

- Wielokulturowy marketingowy insight
- Doświadczenie istnienia różnorodnych potrzeb w międzykulturowym środowisku
- Teoria góry lodowej

10:30

Przerwa

10:45

INTELIGENCJA KULTUROWA

- Uporządkowanie idei inteligencji kulturowej (CQ)
- Wybrane definicje CQ
- Model CQ wg Earley’a i Ang

11:45

INTELIGENCJA KULTUROWA A ZJAWISKA I PROCESY WYSTĘPUJĄCE NA STYKU KULTUR

- Stereotypy, uprzedzenia i dyskryminacja
- Integracja, asymilacja, separacja, marginalizacja
- Rozwój inteligencji kulturowej

13:00

Obiad

14:00

ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW W PRAKTYCE

- Praca nad rozwiązaniem możliwych problemów w międzykulturowym zespole w oparciu o czteroetapowy cykl CQ Livermore
- Podział na kultury wysokiego i niskiego kontekstu
- Dobieranie adekwatnej formy komunikacji w oparciu o Model Lewisa

16:00

Przerwa

16:15

PODSUMOWANIE SZKOLENIA I WNIOSKI

- Podsumowanie
- Sesja Q&A

 

16:45

ROZDANIE CERTYFIKATÓW. ZAKOŃCZENIE.

Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie?

organizacji, które mają świadomość różnic międzykulturowych i ich wpływu na pracę zespołów oraz chcą odpowiedzialnie rozwijać kompetencje międzykulturowe

 np. : Centra Usług Wspólnych, Start Up'y, Software House'y, Contact Centers, Call Centers, Help Desk's

ambitni i zorientowani na efekty, którzy pracują lub przygotowują się do pracy w międzykulturowym środowisku, zarówno jeżeli chodzi o zespoły tradycyjne jak i wirtualne, we wszystkich branżach na rynku

specjaliści, którzy chcą swobodnie i efektywnie pracować w międzykulturowych zespołach

Alogic – dlaczego warto szkolić się razem z nami?

Analizujemy potrzeby

Badamy bieżące potrzeby firmy i pracowników. Pomagamy wybrać temat szkolenia, aby podnieść efektywność pojedynczego osób lub całego zespołu. Modyfikujemy przebieg i zakres szkolenia w oparciu o konkretną branżę i zakres kompetencji potrzebny na danym stanowisku pracy.

Korzystamy z nowoczesnych metod nauczania

W swojej pracy stosujemy wyłącznie metody sprzyjające uczeniu się, które angażują pracowników do aktywnego udziału w prowadzonym szkoleniu. Atrakcyjna forma zajęć oparta na zadaniach praktycznych i przykładach ułatwia przyswojenie informacji oraz zwiększa poziom satysfakcji uczestników szkolenia.

Stawiamy na komunikację

Nasz zespół tworzy wykwalifikowane grono ekspertów, którzy poza specjalistyczną wiedzą posiadają bogato rozwinięte kompetencje trenerskie. Zaangażowanie, entuzjazm i komunikacja oparta na współpracy to gwarancja, że szkolenie przyniesie korzyść zarówno pracownikowi, jak i pracodawcy.

Zapewniamy komfort

Otwarte szkolenia dla biznesu realizujemy zarówno w siedzibie firmy, jak również w salach konferencyjnych i szkoleniowych. W trosce o komfort naszych Klientów jesteśmy elastyczni. Wskaż czas i miejsce, w którym moglibyśmy doskonalić kompetencje pracowników w najbardziej dogodnych dla Ciebie warunkach, a zrobimy wszystko, by sprostać tym oczekiwaniom.

Proponujemy właściwe rozwiązania

Nie przekazujemy tylko wiedzy, ale uczymy praktycznego wykorzystania zdobytych informacji w codziennych sytuacjach biznesowych. Podczas szkolenia pracownicy zostają wyposażeni w gotowe rozwiązania, dzięki którym mogą jeszcze sprawniej wykonywać swoje umiejętności i jeszcze lepiej radzą sobie w sytuacjach problemowych.

Zapraszamy do rozwoju

Rozwój to wartość zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika. Dostęp do atrakcyjnych szkoleń i możliwość ciągłego doskonalenia swoich umiejętności pomaga pozyskać wartościowych pracowników i zapobiega ich utracie. Wyposażamy pracownika w kompetencje adekwatne do oczekiwań i rozwijamy je w sposób, który zwiększy efektywność funkcjonowania Twojej firmy.

Jak się z nami współpracuje?!

Przekonaj szefa, że warto inwestować, w wybrane przez Ciebie szkolenie

Zastanawiasz się jak to zrobić żeby zgodził się na szkolenie dla Ciebie, Twoich pracowników, Twojego zespołu? Nic dziwnego, dobre szkolenia dla biznesu to inwestycja, która powinna przynieść firmie konkretne korzyści. Pobierz plik PDF i przekonaj go, że Alogic to najlepszy partner w drodze do rozwoju.

Pobierz materiały [PDF]

Pakiety szkoleń

Pakiet Praktyk

1590 PLN

  • szkolenie podstawowe

Pakiet Ekspert

2099 PLN

  • szkolenie podstawowe
  • + 2 godziny konsultacji

Najczęściej zadawane pytania?

Czy to szkolenie jest dla mnie?

To jest bardzo ważne pytanie, jeśli nie jesteś pewna/pewien, przeczytaj dokładnie opis szkolenia. Jeśli nadal nie masz pewności – zadzwoń lub napisz do nas. Zależy nam, aby oferowane usługi odpowiadały naszym Klientom, unikamy rozczarowań i lubimy zadowolonych Klientów.

Gdzie odbywają się szkolenia?

Nasze szkolenia prowadzimy w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu oraz w Trójmieście. Lokalizacja jest wskazana na stronie ze szczegółowym opisem szkolenia. Jeżeli jednak potrzebujesz szkolenia np. w Rzeszowie lub w innym mieście to prosimy o kontakt. W miarę możliwości spełnimy Twoją prośbę.

Ile maksymalnie osób może brać udział w szkoleniu dedykowanym?

Bywa różnie – to wszystko zależy od celów i potrzeb grupy, a także formy szkolenia. Duże grupy dzielimy na mniejsze jeśli zachodzi taka potrzeba.

Jak dojechać do sali szkoleniowej?

Do każdej z naszych sal szkoleniowych przygotowaliśmy wskazówki dotyczące dojazdu. Jak dojechać komunikacją miejską, gdzie jest najbliższy parking, czy płatny czy nie, ile powinna kosztować taxi, itp. Otrzymasz wskazówki w emailu z potwierdzeniem udziału w szkoleniu.

Podobne szkolenia

Warszawa
2 dni
12 miejsc

1490 PLN

+ VAT 23%

Inteligencja Kulturowa. Wszystkiego czego potrzebujesz aby osiągnąć sukces w pracy zespołów międzykulturowych.

1590 PLN

Cena netto + VAT 23%

Inteligencja Kulturowa. Wszystkiego czego potrzebujesz aby osiągnąć sukces w pracy zespołów międzykulturowych.

Czego jeszcze możemy Cię nauczyć