Warszawa
2 dni
10 miejsc

1590 PLN

+ VAT 23%

Zarządzanie zespołami rozproszonymi. Jak zarządzać współpracą i efektywnością na odległość.

Warszawa
2 dni
10 miejsc

1590 PLN

+ VAT 23%

Opis szkolenia

Opis szkolenia:

„Świat stał się globalną wioską bez granic. Większość ludzi to freelancerzy i niezależni pracownicy. Spotykają się w pracy przy wielu różnych, międzynarodowych projektach, w różnych częściach świata. Pracują podobnie, jak podczas kręcenia filmów w Hollywood, czyli: specjaliści z różnych branż i obszarów spotykają się na kilka miesięcy, czasem nawet lat, i pracują wspólnie przy projekcie. Potem płynnie przechodzą do kolejnych zadań. Często zmieniają współpracowników. Dzięki rozwojowi technologii (m.in. mocno rozwiniętej wirtualnej rzeczywistości) i sztucznej inteligencji zniknęły granice geograficzne i językowe. (…)”

To na razie wizja przyszłości wg. raportu „Pracownik przyszłości“ przygotowanego dla firmy Samsung, ale juz dziś ok. 1/3 wszystkich pracowników na świecie pracuje w zespołach rozproszonych lub wirtualnych (wg. Focus Money ). Coraz więcej firm ma filie w różnych miastach, wprowadza zarządzanie na odległość, outsourcing itd. ze względu na rozwój firm na rynkach zagranicznych, projekty międzynarodowe czy po prostu ze względu na oszczędności. Jednak zarządzanie zespołem rozproszonym niesie za sobą wiele wyzwań, jeśli chodzi o komunikację w zespole, motywowanie pracowników, delegowanie zadania czy ich egzekwowanie. Podczas szkolenia odpowiemy na pytania:

Jaka jest specyfika zarządzania zespołem rozproszonym?

Jakie szczególne kompetencje trzeba mieć, żeby nimi zarządzać i je wspierać?

Jak motywować pracowników takich zespołów?

 

Metoda szkolenia:

Szkolenia prowadzone jest metodami aktywnymi przez doświadczoną menedżerkę zarządzającą zespołami rozproszonymi, certyfikowaną trenerkę i coach, moderatorkę metody design thinking, w uważności na potrzeby uczestników. Uczestnicy będą pracować zarówno w dużej grupie jak i w mniejszych grupach, metodami warsztatowymi, pracują nad konkretnymi przykładami, ze study case’ami i narzędziami.

Szczegółowa agenda zostanie opracowana na podstawie badania potrzeb uczestników przed szkoleniem.

Korzyści dla organizacji:

•    usprawnienie procesów w organizacji i wzrost efektywności pracy zespołów
•    sprawdzenie jakie zasoby organizacja potrzebuje do prowadzenia i wspierania projektów w zespołach rozproszonych
•    budowanie przewagi konkurencyjnej firmy, poprzez optymalizacje procesów, inwestycję w zasoby ludzkie oraz maksymalizację rezultatów projektów

Korzyści dla uczestnika:

•    poznanie trendów, czynników zmian, specyfiki i wyzwań związanych z pracą w zespole rozproszonym
•    zdefiniowanie i rozwój kompetencji do pracy w zespołach rozproszonych
•    poznanie konkretnych technik i narzędzi do zarządzania, motywowania, angażowania, delegowania zadań w zespołach rozproszonych
•    rozwój umiejętności prowadzenia takich projektów w oparciu o mocne strony

 

Program szkolenia

09:00

Powitanie, wprowadzenie do szkolenia, wzajemne poznanie się.

09:30

Wprowadzenie do zarządzania zespołem rozproszonym:

•    Trendy dotyczące pracy warunkujące pracę w zespołach rozproszonych.
•    Dlaczego i po co zespoły rozproszone?
•    Co to jest zespół rozproszony? Specyfika, przykłady, inspiracje.

 

11:00

Przerwa

11:15

Lider zespołu

•    ja jako lider
- wartości i przekonania i ich wpływ na styl liderski
zdefiniowanie mocnych stron oraz swojej unikalności, w kontekście zarządzania zespołem rozproszonym

•    lider a zespół
- zdefiniowanie pożądanych kompetencji lidera zespołu rozproszonego
- audyt kompetencji własnych i mocnych stron w kontekście kompetencji pożądanych

 

13:45

Lunch

14:30

Pracownicy zespołu rozproszonego

•    Narzędzia do efektywnej pracy z zespołem rozproszonym
•    Zdefiniowanie profilu, pożądanych cech i kompetencji pracownika zespołu rozproszonego

 

16:30

Podsumowanie pierwszego dnia.

09:00

Powitanie, powtórka z dnia pierwszego

09:30

Specyfika i wyzwania zarządzania zespołem rozproszonym - ludzie.

•    Rekrutowanie zespołu - jak adekwatnie dobierać członków zespołu
•    Budowanie „kontaktu” i „kontraktu” z zespołem projektowym - kluczowy moment projektowy
•    Efektywne zarządzanie zespołem rozproszonym
- Dysfunkcje pracy zespołowej wg. Lencioniego – jak budować i wspierać zaufanie, konstruktywny konflikt, zaangażowanie, odpowiedzialność i dbałość o wyniki w zespołach rozproszonych
•    Delegowanie i egzekwowanie
•    Motywowanie i wspieranie zaangażowania zespołu rozproszonego

 

11:30

Przerwa

11:45

Specyfika i wyzwania zarządzania zespołem rozproszonym – procesy cz. 1.

•    Definiowanie wyzwania, ram, ról oraz i zależności projektowych jako niezbędny element sukcesu projektów prowadzonych przez zespoły rozproszone
•    Komunikacja w zespole rozproszonym
-    Pułapki komunikacyjne w zespole rozproszonym
-    Efektywne prowadzenie spotkań
-    Przegląd narzędzi wspierających pracę zespołu rozproszonego

 

13:00

Lunch

13:45

Specyfika i wyzwania zarządzania zespołem rozproszonym – procesy cz. 2.

•    Monitoring i egzekwowanie odpowiedzialności
-    Zarządzanie zorientowane na rezultat a zarządzanie zorientowane na proces - korzyści i zagrożenia
-    Określanie kamieni milowych i rezultatów (outputs)

•    Monitorowanie ryzyk i budżetu w zespołach rozproszonych

 

15:00

Przerwa

15:15

Podsumowanie procesu.

•    Zbudowanie prototypu idealnego zespołu metodą Design Thinking
•    Stworzenie checklisty dla osób zarządzających takimi zespołami i projektami
•    Plan działania

16:30

Podsumowanie warsztatu. Refleksje i wnioski.

17:00

Rozdanie certyfikatów i zakończenie szkolenia.

Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie?

Managerowie zarządzanący dużymi zespołami rozproszonymi

Właściciele firm z sektora MŚP i start upów

Członkowie zespołów projektowych pracujących na odległość

Alogic – dlaczego warto szkolić się razem z nami?

Analizujemy potrzeby

Badamy bieżące potrzeby firmy i pracowników. Pomagamy wybrać temat szkolenia, aby podnieść efektywność pojedynczego osób lub całego zespołu. Modyfikujemy przebieg i zakres szkolenia w oparciu o konkretną branżę i zakres kompetencji potrzebny na danym stanowisku pracy.

Korzystamy z nowoczesnych metod nauczania

W swojej pracy stosujemy wyłącznie metody sprzyjające uczeniu się, które angażują pracowników do aktywnego udziału w prowadzonym szkoleniu. Atrakcyjna forma zajęć oparta na zadaniach praktycznych i przykładach ułatwia przyswojenie informacji oraz zwiększa poziom satysfakcji uczestników szkolenia.

Stawiamy na komunikację

Nasz zespół tworzy wykwalifikowane grono ekspertów, którzy poza specjalistyczną wiedzą posiadają bogato rozwinięte kompetencje trenerskie. Zaangażowanie, entuzjazm i komunikacja oparta na współpracy to gwarancja, że szkolenie przyniesie korzyść zarówno pracownikowi, jak i pracodawcy.

Zapewniamy komfort

Otwarte szkolenia dla biznesu realizujemy zarówno w siedzibie firmy, jak również w salach konferencyjnych i szkoleniowych. W trosce o komfort naszych Klientów jesteśmy elastyczni. Wskaż czas i miejsce, w którym moglibyśmy doskonalić kompetencje pracowników w najbardziej dogodnych dla Ciebie warunkach, a zrobimy wszystko, by sprostać tym oczekiwaniom.

Proponujemy właściwe rozwiązania

Nie przekazujemy tylko wiedzy, ale uczymy praktycznego wykorzystania zdobytych informacji w codziennych sytuacjach biznesowych. Podczas szkolenia pracownicy zostają wyposażeni w gotowe rozwiązania, dzięki którym mogą jeszcze sprawniej wykonywać swoje umiejętności i jeszcze lepiej radzą sobie w sytuacjach problemowych.

Zapraszamy do rozwoju

Rozwój to wartość zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika. Dostęp do atrakcyjnych szkoleń i możliwość ciągłego doskonalenia swoich umiejętności pomaga pozyskać wartościowych pracowników i zapobiega ich utracie. Wyposażamy pracownika w kompetencje adekwatne do oczekiwań i rozwijamy je w sposób, który zwiększy efektywność funkcjonowania Twojej firmy.

Jak się z nami współpracuje?!

Przekonaj szefa, że warto inwestować, w wybrane przez Ciebie szkolenie

Zastanawiasz się jak to zrobić żeby zgodził się na szkolenie dla Ciebie, Twoich pracowników, Twojego zespołu? Nic dziwnego, dobre szkolenia dla biznesu to inwestycja, która powinna przynieść firmie konkretne korzyści. Pobierz plik PDF i przekonaj go, że Alogic to najlepszy partner w drodze do rozwoju.

Pobierz materiały [PDF]

Pakiety szkoleń

Pakiet Praktyk

1590 PLN

  • Materiały szkoleniowe
  • Lunch i przerwy kawowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia

Najczęściej zadawane pytania?

Czy to szkolenie jest dla mnie?

To jest bardzo ważne pytanie, jeśli nie jesteś pewna/pewien, przeczytaj dokładnie opis szkolenia. Jeśli nadal nie masz pewności – zadzwoń lub napisz do nas. Zależy nam, aby oferowane usługi odpowiadały naszym Klientom, unikamy rozczarowań i lubimy zadowolonych Klientów.

Gdzie odbywają się szkolenia?

Nasze szkolenia prowadzimy w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu oraz w Trójmieście. Lokalizacja jest wskazana na stronie ze szczegółowym opisem szkolenia. Jeżeli jednak potrzebujesz szkolenia np. w Rzeszowie lub w innym mieście to prosimy o kontakt. W miarę możliwości spełnimy Twoją prośbę.

Ile maksymalnie osób może brać udział w szkoleniu dedykowanym?

Bywa różnie – to wszystko zależy od celów i potrzeb grupy, a także formy szkolenia. Duże grupy dzielimy na mniejsze jeśli zachodzi taka potrzeba.

Jak dojechać do sali szkoleniowej?

Do każdej z naszych sal szkoleniowych przygotowaliśmy wskazówki dotyczące dojazdu. Jak dojechać komunikacją miejską, gdzie jest najbliższy parking, czy płatny czy nie, ile powinna kosztować taxi, itp. Otrzymasz wskazówki w emailu z potwierdzeniem udziału w szkoleniu.

Podobne szkolenia

Warszawa
1 dzień
8 miejsc

690 PLN

+ VAT 23%
Warszawa
2 dni
12 miejsc

1490 PLN

+ VAT 23%

Zarządzanie zespołami rozproszonymi. Jak zarządzać współpracą i efektywnością na odległość.

1590 PLN

Cena netto + VAT 23%

Czego jeszcze możemy Cię nauczyć